Wat te doen bij stroompanne?

Hoe verloopt een stroompanne in het alarmsysteem?

Stroompanne  bij de central unit 

De central unit is het hart van uw alarmsysteem. 

  • Wat doet u wanneer de central unit signalen uitzendt van een lege batterij, en of de alarmcentrale niet meer werkt?
  •  
  • 1. Is de central unit goed aangesloten?
    1. Sluit de voedingskabel (witte kabel) aan op de central unit en het stopcontact.
    2. Voedingskabel kapot: neem contact met ons op en haal de stekker uit het stopcontact.
  •  
  • 2. Controleer of het stopcontact waarop de central unit is aangesloten stroom heeft.
    1. Sluit de central unit aan op een stopcontact met permanente stroom. Geen geschakeld stopcontact is (bediend door een schakelaar of afstandsbediening).
  •  
  •       2. Bij algemene stroomuitval van de gemeente/ straat, worden                          noodbatterijen automatisch terug opgeladen zodra de stroom terug            is en deze nog in het stopcontact met stroom zit. Zolang de                         stroompanne niet meer dan 24 uur is zullen wij nog altijd alarmen              ontvangen.
  •  
  • 3. Is er geen mogelijkheid om de centrale van stroom te voorzien?
  • Hou er rekening mee dat uw alarm niet langer zal werken zodra de batterij van de central unit helemaal leeg is. Uw rookmelders zullen echter nog steeds rook detecteren en lokaal werken, zodat u toch op de hoogte wordt gesteld in geval van brand. Komt de stroom terug, dan zal uw centrale opnieuw opstarten en de noodbatterij weer opladen.
  •  
    1. Test het stopcontact waar de centrale verbonden is. U kan een lader aansluiten om te zien of het probleem bij het stopcontact ligt.
  •  
  • 4. Technische probleem met de batterij van de centrale.

Indien er zich een technisch probleem voordoet, zullen we contact opnemen en indien nodig een technieker langssturen.

 

 

Meest gestelde vragen

Wat gebeurt er bij een stroompanne? 

De detectoren van uw alarmsysteem zijn uitgerust met batterijen en uw alarmpaneel heeft een zelfstandige batterij. De batterij biedt voldoende autonomie om een signaal naar onze meldkamer te sturen bij een stroomstoring. Zodra de verbinding wordt verbroken, ontvangen we een signaal en brengen onze meldkameroperatoren u op de hoogte. Zo kunt u de nodige maatregelen nemen om de beveiliging van de locatie te garanderen.

Beïnvloedt een onderbreking van het GSM-netwerk de werking van mijn alarmpaneel? 

Dankzij een beveiligde transmissie via een combinatie van meerdere communicatiekanalen (GPRS, GSM en SMS) in 4G, ontvangen wij de alarmsignalen van uw alarm zelfs bij het ontbreken van een internetverbinding of een poging tot verstoring. Uw draadloze alarmsysteem blijft verbonden met onze meldkamer, ongeacht de omstandigheden!

Hoe lang gaan de batterijen van mijn alarmpaneel mee? 

Uw alarmpaneel is uitgerust met een zelfstandige batterij die ervoor zorgt dat het operationeel en verbonden blijft met ons meldkamer, zelfs bij een stroomstoring, gedurende gemiddeld vierentwintig uur (afhankelijk van het gebruik). De andere onderdelen van uw alarmsysteem (bewegingsdetector, rookmelder, magneetcontact...) zijn uitgerust met batterijen waarvan de levensduur varieert afhankelijk van uw gebruik van het systeem.

Wanneer krijg ik een sms?  

 

  • o Centrale krijgt geen stroom meer via het stopcontact
  • o Batterij capaciteit < 50% wordt u opgebeld
  • o Batterij capaciteit <15% wordt u opnieuw opgebeld
  • o Batterij capaciteit 0% wordt u nogmaals opgebeld en ontvangt u een aangetekende brief, omdat uw veiligheid niet langer gegarandeerd kan worden.
  • Wanneer we u niet aan de lijn krijgen, zal u een SMS ontvangen.

 

Verisure mobile app

Wat te doen bij..

Lorem Ipsum

Verisure

Bij stroompanne

Bij een stroompanne raden we u aan om de oorzaak van de stroompanne te onderzoeken. Indien de stroompanne binnen 24 uur kan worden opgelost, hoeft u zich geen zorgen te maken; de noodbatterij van het alarmsysteem zal dan overnemen. Als de stroompanne langer duurt of als u de oorzaak niet kunt achterhalen, neem dan contact met ons op.

 

Verisure

Bij batterijpanne

U zal verwittigd worden bij een lage batterij bij een van de componenten. Bij een lage batterij raden we u aan om deze zo snel mogelijk te vervangen. Dit kan eenvoudig via MyPages of de Verisure App. Daar begeleiden we u stap voor stap bij het succesvol vervangen van de batterijen.

MEER INFO

Verisure

Stroompanne door renovatie 

Raadpleeg onze renovatie pagina om optimale veiligheid te garanderen bij werkzaamheden. De zone wordt in pauzemodus geplaatst zodat de componenten gedurende deze periode geen alarm of foutmelding rapporteren naar de meldkamer. Na de werkzaamheden dient u het component wel opnieuw te installeren.

MEER INFO