Hoe werkt Guardian?
Guardian is een hulpmiddel voor persoonlijke bijstand voor alle Verisure klanten. Er zijn twee opties:
SOS-knop
Er doet zich thuis of buitenshuis een incident voor?
SOS-Timer
U voelt zich niet veilig of gaat een risicovolle activiteit uitvoeren?
U wilt Guardian activeren?
Deze dienst is gratis voor alle Verisure klanten. U vindt alle nodige info over de activatie van Guardian in uw Verisure applicatie.
Iedere gebruiker dient zijn eigen persoonlijke account te hebben. Het is niet mogelijk om dezelfde account te delen op verschillende telefoons en hiermee Guardian te gebruiken. U kan gratis nieuwe accounts aanmaken voor alle gezinsleden.
* De dienst is bruikbaar in België, we kunnen geen beroep doen op de hulpdiensten indien u zich in het buitenland bevindt. Bel meteen 112 in Europa of het lokale nummer van de hulpdiensten buiten Europa.
** We kunnen enkel de hulpdiensten verwittigen bij een geverifieerd noodgeval, door u of één van uw contactpersonen.
Veelgestelde vragen
Hoeveel personen in mijn gezin kunnen Guardian gebruiken?
Er is geen beperking op het aantal personen. Ze dienen enkel een account te hebben die verbonden is met een Verisure installatie waarvoor Guardian actief is. Iedere gebruiker dient zijn eigen persoonlijke account te hebben. Het is niet mogelijk om dezelfde account te delen op verschillende telefoons en hiermeer Guardian te gebruiken. U kan gratis nieuwe accounts aanmaken voor alle gezinsleden. Enkel de verantwoordelijke van het systeem, de beheerders en beperkte gebruikers kunnen Guardian gebruiken. Minimum gebruikers hebben geen toegang.
Heeft mijn gezin of iemand van mijn contactpersonen toegang tot mijn locatie?
Nee. Uw gezin of contactpersonen hebben nooit toegang tot uw locatie. Enkel de alarmcentrale van Verisure kent uw locatie wanneer u zich in een noodsituatie bevindt. Zij kunnen deze info delen met de hulpdiensten indien nodig.
Elke keer ik Guardian wil gebruiken, moet ik de Verisure app openen. Is er een snellere manier?
Tuurlijk! Ik raad aan om een widget of shortcut op uw telefoon aan te maken.
Kan ik Guardian SOS gebruiken om een noodsituatie te melden waar ik niet bij betrokken ben?
Ja. U dient zicht enkel op dezelfde locatie te bevinden als waar de noodsituatie zich voordoet. We sturen de hulpdiensten immers naar die locatie.
Wat gebeurt er wanneer ik geen bereik meer heb tijdens een actieve SOS-timer sessie?
De Verisure alarmcentrale heeft uw laatst gekende locatie. Waneer u opnieuw bereik heeft, ontvangen we uw nieuwe locatie.
Wat indien ik geen internetbereik heb?
Deze dienst is afhankelijk van een werkende internetverbinding..
Wanneer er echter onvoldoende bereik is tijdens een actieve SOS-timer sessie, ontvangt Verisure uw laatst gekende locatie wanneer u bereik had. Wanneer u opnieuw bereik heeft, ontvangen we opnieuw uw locatie. Indien u op de SOS – knop duwt wanneer u geen internetbereik heeft, verwittigen we u dat het niet mogelijk is om een SOS te sturen.
Indien ik een SOS-timer sessie start en mijn batterij leegloopt, werkt dit dan?
Tuurlijk De timer blijft verderlopen, ook wanneer uw batterij leeg is. Er wordt nog steeds automatisch een SOS naar ons gestuurd wanneer de timer afloopt. Dit samen met uw batterijstatus en uw laatst gekende locatie.