Wat te doen na een ongeval?
Wees gerust, uw veiligheid is onze grootste prioriteit. Wij doen al het mogelijke om u optimale gemoedsrust te bieden, in alle omstandigheden.
Voor een optimale opvolging van de situatie raden wij u volgende stappen aan:
Uw veiligheid is prioritair
- Als de politie nog niet ter plaatse is geweest, bel dan onmiddellijk de 101.
- Inspecteer uw woning, raak niets aan, sluit de ramen en deuren en laat geen derden binnen. Als er problemen zijn of als u schade opmerkt, kunnen we u in contact brengen met een slotenmaker of een aannemer voor reparatie.
- Controleer of er geen sleutel gestolen is. Zo ja, dan is het aangeraden alle sloten te vervangen.
- Controleer of het alarmsysteem nog volledig werkzaam is:
- Controleer visueel de verschillende componenten op schade
- Kijk op uw bedieningspaneel of het sleuteltje is opgelicht
- Schakel uw systeem volledig in en controleer met uw app of op MyPages of er een foutmelding verschijnt.
- Zijn uw bankkaarten gestolen? Contacteer dan meteen Card Stop op 070 344 344. Doe hetzelfde voor uw identiteitsdocumenten. Meer info op www.cardstop.be.
Wat doet u daarna?
- Als er schade is, maak er dan foto’s van en lijst ze op.
- Maak een lijst van verdwenen voorwerpen.
- Contacteer uw verzekeraar en raadpleeg de voorwaarden van uw verzekeringspolis. Houd het nummer van het proces-verbaal bij de hand.
- Meer details over uw verzekering vindt u hier.