Wat te doen na een ongeval?

Wees gerust, uw veiligheid is onze grootste prioriteit. Wij doen al het mogelijke om u optimale gemoedsrust te bieden, in alle omstandigheden.

Voor een optimale opvolging van de situatie raden wij u volgende stappen aan:

Uw veiligheid is prioritair

  • Als de politie nog niet ter plaatse is geweest, bel dan onmiddellijk de 101.
  •  
  • Inspecteer uw woning, raak niets aan, sluit de ramen en deuren en laat geen derden binnen. Als er problemen zijn of als u schade opmerkt, kunnen we u in contact brengen met een slotenmaker of een aannemer voor reparatie.
  •  
  • Controleer of er geen sleutel gestolen is. Zo ja, dan is het aangeraden alle sloten te vervangen.
  •  
  • Controleer of het alarmsysteem nog volledig werkzaam is:
  •  
  1. Controleer visueel de verschillende componenten op schade
  2. Kijk op uw bedieningspaneel of het sleuteltje is opgelicht  
  3. Schakel uw systeem volledig in en controleer met uw app of op MyPages of er een foutmelding verschijnt.
  • Zijn uw bankkaarten gestolen? Contacteer dan meteen Card Stop op 070 344 344. Doe hetzelfde voor uw identiteitsdocumenten. Meer info op www.cardstop.be.

Wat doet u daarna?

  • Als er schade is, maak er dan foto’s van en lijst ze op.
  •  
  • Maak een lijst van verdwenen voorwerpen.
  •  
  • Contacteer uw verzekeraar en raadpleeg de voorwaarden van uw verzekeringspolis. Houd het nummer van het proces-verbaal bij de hand.
  •  
  • Meer details over uw verzekering vindt u hier.